Saturday, May 22, 2010

ILUSI HATI novel KE 9 - BUKU KE 10

Sebuah cinta yg bermula di alam koma di mana Joshua dan Jasmine saling berhubungan setelah ke 2nya terbabit dalam nahas kemalangan yang sama. Sesudah sedar mereka terus bertelepati bahkan terus berhubungan melalui mimpi.  Masing-masing cuba merealisasikan ikrar utk bertemu seandainya sedar.[Kerana tika koma ke 2nya pernah beristikrar utk bertemu di resort Tioman.  Tmpt trsebut ada nostalgia buat Jasmine bersama arwah ayah angkatnya Firdaus]
  Ya mereka bertemu, tp  tanpa menyedari kehadiran masing-masing.  Weirdkan? Gitu juga dengan psaan, masing2 terasa getaran hati masing2 tiap kali kebetulan ada berdekatan, namun mereka gagal menelusuri intuisi sendiri bhw pertemuan mereka sudahpun terlestari tanpa mereka sedari. Alangkah sedih pabila  cinta terhalang  oleh watak oportunis iaitu Marlia yang sanggup berlakon dan mendakwa bahawa  dialah sebenarnya yang bertelepati dengan Joshua bukannya Jasmine.  Walhal Jasmine telah banyak menabur budi padanya.  Gitulah kaum Hawa, sanggup menodai persahabatan demi seorang Adam yg dicintai.  The rest I will leave to you viewers. Find the novel in d nearest book store selg ada.   Sebelum kehabisan. Bye for now sayang-sayangku.  Salamz. {Jangan terkeliru pula bler mndpti Jasmine di btkan Abdullah kern Firdaus hanyalah ayah angkat padanya]
REALLY WISH I  COULD CHANGE THE HEADING UP THERE, SO OUT OF DATE ALREADY BUT THAT'S BEBY'S WORK N DONT WANNA HURT HER. SHE EXCRUCIATED HERSELF TREMENDOUSLY FOR THAT PURPOSE..eeiiya..terhutang budi susah lhorr..

19 comments:

HARIS INDERA said...

wahhhh...best ni..sadis and trajedis...melankolis...kalau baca mesti nangis...sebab geram dieorang x dapat jumpes....rasa macam nak jerit bagitau jasmine joshua kat situ dan rase nak pekik gtau joshua jamine yang berdiri kat bawah pokok tu pakai baju hitam bertudung dan berluar jeans itu...

Haiza Najwa said...

oic..???

Arm said...

Your latest book already at hand. Now finding suitable time to fully concentrate.

Arm said...

forgot to tell this. Ku Mohon Kasih not bad too, matured..

Haiza Najwa said...

luv that. But matured, in wat sense was that my fella?

Arm said...

Heh.. now you are talking. How about turn to pages where Ayuni for the first time giving herself to her husband Azrul. Don't worry since can't see no lewdness or obscenity during the happening. To me, you managed to create the scene ethically. Fine with me. Nicely done though. TQ!

Arm said...

Haiza. Urging myself half of this weekend to absolutely complete your latest novel.

haiza najwa said...

sure dear..but don't skim trou aye..?

tulip berduri said...

baru semalam bli novel nih.. saye mmg suke novel awak ni sbb lain dr yg lain.. mmg suka cerita pasal koma.. kalaula boleh saya berinteraksi ngan org2 yg koma ni, mcm best pulak..
cuma saya geram dgn watak jasmine yg terlalu baik hati n masih leh bg peluang kat marlia tu.. huhu..
anyway..congrats!! mmg novel yg best.

tulip berduri said...

maaf terbahasakan diri akak sebagai 'awak' pulak.. kurang sopan sungguh saya ni.. akak tinggal kat seremban eh? saya kat kuala pilah... novel akak ni 1st time saya bli novel selain novel ramlee awang murshid.. slalunye saya tak minat sgt nak bli takut crite tak best, slalu pinjam novel member2 je.. tp ilusi hati ni mmg berjaya menarik minat saya utk trus bli tanpa tunggu komen dari membe2 yg penah bace..

haiza najwa said...

thanx dear msuk fb akak we can chat. i bley bg response better. tq psl ltkkn akak k 2 lpas RAM. he's my fav too

Arm said...

Just as always, love the story line. Any more coming?

Hezzy Azra... said...

Kak, just bought ur Ilusi Hati. Finding time to read it with full of emotion dan concentration. Skrg ni tgh dok risau pasal my book...so cannot really focus. hehe

tulip berduri said...

saye telah pun meng'add' akak n akak juge telah meng'accept' saye..
saya Amira Shazeera tu.. boleh le kita berchatting2 nnt ye..

Haiza Najwa said...

dun've d answer 2 that arm. Been hibernating 4 a year now. Infact the Ilusi Hati being realized together with Kalimah Jiwa. Now am calling 4 a break a lil while. Hopefully I rajin smuler. Thanx neway.

Haiza Najwa said...

Thanx Hezzy. U've all d time 2 urself n dun weri thou, heard that ur book gonna b released shortly, just a matter f time. Hee cheer uplaa comey...

makasihlaa Amira..

rt said...

saya posting sinopsis Ulusi hati di blog saya ye, tak pe kan http://malaysiabrowser.blogspot.com/

Haiza Najwa said...

bley jer RT-cam Ridhuan Tee kesayangan ramai tu jew.
Owh, another thing, sy terhutang budi jge. So I blog walking jap ke you. Salamz.

Tira said...

leh x suh diorang banyakkan lagi novel ni.sy xleh nk bli coz sy berada di luar negara.cam ner eh nk bli novel ni lau duk luar negara???