Wednesday, November 7, 2007

Novel - Misteri Dania (by Haizal Najwa)




5 comments:

H4M4R4L! said...

Sy br selsai membaca novel ini. Sy adalah bekas pelajar sekolah teknik di Sarawak. Sy pernah dgr cerita misteri seperti yg diceritakan dlm Misteri Dania pada zaman persekolahan sy. Sy pun tidak pasti adakah benar kisah yg diceritakan oleh para senior kami di zaman sekolah dulu. Tp sebelum sy membaca novel Misteri Dania, sy mmg percaya akan kesahihan cerita tersebut apatah lg apabila surau sekolah yg terletak jauh di hujung blok sekolah tidak digunakan lg kerana kononnya pelajar sering terserempak dgn benda tersebut. Bayangkan sudah 10 thn sy meninggalkan sekolah, br kini sy meragui cerita tersebut. hehehe...Misteri Dania benar2 membawa sy kembali kepada zaman sekolah sy..apatah lagi sy juga merupakan bekas pelajar kejuruteraan Awam seperti Iman...:P

haiza najwa said...

actually, cerita ni berkisarkan cerita mengenai sekolah teknik berdasarkan anak akak yg pernah belajar di sini.. cuma olahan dibuat sedikit untuk menjadikan jalan cerita lebih menarik

memang x dinafikan cerita2 begini sinonim dengan sekolah berasrama..
cume kesahihannya yg bergantung kepada individu untuk menilainya dan selagi kita berpegang teguh kepada agama, kita mgkin boleh mnghindarkan bnda2 seumpama ini..
panjang pulak ulasan akak..

terima kasihlah sekali lagi kerana setia membaca buku2 akak
-ikhlas dari kak haiza-

Anonymous said...

Salam..
puas saya mencari nnovel ini..
tetapi sampai sekarang saya x jumpa..
Dimanakah saya boleh mendapatkan novel ini??

akashah_slowhand@hotmail.com

akak reply a.s.a.p ye..
huhu

jijah said...

saya bace novel ni waktu form 1 tak sangka ada nama saya masuk dalam novel. seronok saya bace ^_^ best gile.tapi hlang lak novel tu. syg sgt novel tu nk bl agi tp tak tau plak kat mana nk beli@_@?? He...Hee..>_<

Aida Ab Jalil said...

baru jer habis baca novel ni..kreatif sgt jln ceritanya..tahniah ye.